Op zoek naar wat ons kenmerkt, nu en in de toekomst!

De gemeentebesturen van Wingene en Ruiselede gaan van start met een rebrandingtraject, want de fusie van onze gemeenten brengt met zich mee dat we op zoek moeten naar een nieuw gezamenlijk verhaal.

We gaan op zoek naar wat ons kenmerk, nu én in de toekomst.

Wat vind jij kenmerkend aan Wingene en Ruiselede? Bevraging maart 2024

We willen weten wat Wingene en Ruiselede volgens jou kenmerkt, wat ons typeert. Daarom lanceerden we in maart 2024 een bevraging naar alle inwoners van Wingene en Ruiselede. 

We willen iedereen die zijn mening gaf alvast bedanken! We gaan hier verder mee aan de slag, want wie we vandaag zijn vormt de basis voor de toekomst. De resultaten worden meegenomen in de ontwikkeling van het nieuwe logo en de huisstijl van de toekomstige fusiegemeente. 

Samen naar de toekomst kijken - workshop 3 april 2024

Op woensdag 3 april gaan we co-creatief aan de slag en bekijken we hoe we de eigenheid van beide gemeenten kunnen vertalen in een nieuw verhaal voor de toekomstige gemeente.

Inschrijven via de website is niet langer mogelijk. Toch nog aansluiten? Mail ons op communicatie@wingene.be

Programma

  • 19u30: Onthaal
  • 19u45: Verwelkoming
  • 20u00: Toelichting rebrandingtraject
  • 20u15: Resultaten bevraging: wie zijn we vandaag?
  • 20u30: Workshop: Wie willen we zijn in de toekomst?
  • 21u30: Conclusie en afsluitend drankje

Waarom doen we dit? 

Vooraleer we gaan nadenken over een nieuwe logo en een nieuwe huisstijl, willen we eerst bepalen wat ons nieuwe gezamenlijke verhaal precies is. Daarom start het rebrandingtraject met een positioneringsoefening. Daarbij willen we in kaart brengen hoe onze afzonderlijke gemeenten op vandaag gezien worden en waar we naartoe willen in de toekomst.

Eenmaal we, samen met onze inwoners, bepaald hebben hoe we de fusiegemeente zien, kunnen we aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl.

Een vraag of een suggestie? 

Het je een vraag of een suggestie? Laat het ons weten!

Stel hier je vraag